W tym miesiącu uczestnicy projektu Stawiamy na pracę, ukończyli szkolenie „Pracownik administracyjno-biurowy z elementami sprzedaży internetowej". Podczas szkolenia zdobyli wiele cennych informacji z zakresu pracy administracyjno – biurowej, obsługi klienta, obiegu korespondencji, sprzedaży internetowej czy marketingu i działań z nim związanych. Po szkoleniu, uczestnicy przystąpili do egzaminu, w ramach którego mogli sprawdzić swoją wiedzę teoretyczną jak i praktyczną. Każda osoba, która zda egzamin otrzyma Certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności. Dzięki temu kandydatura takiego potencjalnego pracownika stanie się bardziej atrakcyjna na rynku pracy. Klienci mają do wyboru dwie opcje, mogą skorzystać z proponowanego po szkoleniu stażu zawodowego lub podjąć od razu zatrudnienie. Wszystko zależy od tego na ile czują się gotowi zawodowo. Po ukończonym szkoleniu, dalsza ścieżka zawodowa osób z niepełnosprawnościami jest zależna od preferencji zawodowych samych klientów. Jedni decydują się iść w kierunku pracy typowo administracyjno- biurowej inni wolą rozwijać swoje nowo nabyte umiejętności w sprzedaży. Tu wachlarz ofert pracy jest szeroki i otwarty. Należy również pamiętać, że osoby kończące szkolenie, podejmujące staż zawodowy lub podejmujące zatrudnienie, przez cały okres są objęte wsparciem Trenera pracy i innych specjalistów oferujących swoją pomoc. W kolejnych artykułach na pewno będziemy śledzić dalsze losy naszych klientów.
Karolina Kowalczyk
Trener pracy