format .docx
format .pdf
Klasyfikacja zawodów - układ strukturalny | |
Wybierz literę |
Kod zawodu: | 2211 |
Nazwa zawodu: | Biolodzy |
Synteza zawodu: | Biolodzy prowadzą badania, doskonalą lub opracowują koncepcje, teorie i metody działania oraz stosują metody naukowe w dziedzinie biologii, mikrobiologii i bakteriologii, cytologii, genetyki, zoologii, botaniki i ekologii, a także w medycynie i rolnictwie. |
Zadania zawodowe: | - prowadzenie badań, doskonalenie lub opracowywanie koncepcji, teorii i metod działania w swoich dyscyplinach i specjalnościach; - prowadzenie eksperymentów terenowych i laboratoryjnych dotyczących wszystkich form życia, przez identyfikowanie i klasyfikowanie próbek pobranych z organizmów ludzkich, zwierzęcych, insektów i roślin oraz studiowanie ich pochodzenia, składu chemicznego i form fizycznych oraz procesów reprodukcyjnych; - studiowanie i prowadzenie eksperymentów dotyczących struktury, rozwoju i charakterystycznych cech mikroorganizmów, takich jak bakterie i wirusy; - studiowanie i prowadzenie eksperymentów dotyczących czynników zaangażowanych w pochodzenie i transformacje charakterystycznych cech dziedziczności u ludzi, zwierząt i roślin; - studiowanie wszystkich form życia zwierzęcego i opracowywanie praktycznych zastosowań tej wiedzy w takich dziedzinach, jak rolnictwo i medycyna; - studiowanie i prowadzenie eksperymentów dotyczących struktury i funkcjonowania żywych komórek i wpływu na normalne i nienormalne komórki czynników fizycznych i chemicznych; - studiowanie współzależności pomiędzy życiem roślinnym i zwierzęcym oraz wpływu na nie czynników środowiskowych; - opracowywanie przemysłowych, medycznych i innych zastosowań wiedzy naukowej oraz udzielanie rad w zakresie swojej specjalności; - przygotowywanie naukowych referatów i raportów; - wykonywanie prac pokrewnych; - nadzorowanie innych pracowników. |
Laboratorium ECDL |
Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi |
|
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
![]() |