format .docx
format .pdf
Empowerment jest istotnym elementem nowoczesnego środowiska biznesu. Firmy, w których nie szuka się lub zapomina się o nowych sposobach na zaangażowania pracowników, trudno jest im zbliżyć się do klientów w zakresie świadczonych usług, firmy takie mogą mieć także problemy z wprowadzaniem innowacji oraz nowych rozwiązań. W przypadku takich firm obniżona jest możliwość produktywności czy uzyskiwanie przewagi nad firmami konkurencyjnymi.
Co oznacza termin empowerment?
Empowerment oznacza zachęcanie pracowników do większego zaangażowania w podejmowanie
decyzji oraz działań, które mają wpływ na wykonywaną przez nich pracę. Innymi
słowy, należy stworzyć pracownikom możliwość wykazania, że ich pomysły mogą
być dobre oraz że posiadają umiejętności, dzięki którym wykorzystają te pomysły
w praktyce (Smith J, s.7, 2007)
.
Koncepcja empowermentu obejmuje:
Źródło: Smith. J. Empowerment. Jak zwiększać zaangażowanie Pracowników. Wydawnictwo
One Press, Warszawa 2007.
Wojciech Bartyna - Pośrednik pracy.
Laboratorium ECDL |
Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi |
|
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
![]() |