format .docx
format .pdf
Każda organizacja, firma , czy zakład pracy ma swoją własną, niepowtarzalną
atmosferę. Panujący klimat w pracy, tworzą wszystkie zatrudnione i związane
z firmą osoby. Ma on bardzo duży wpływ i znaczenie dla efektywności i skuteczności
w realizacji wyznaczonych celów. Dbanie o pozytywny klimat w miejscu pracy
i budowanie dobrych stosunków powinno być troską zarówno pracowników jak i
pracodawców. Zdrowa i przyjazna atmosfera w pracy, to jeden z wyznaczników
dobrej firmy. Harmonijne środowisko pracy działa mobilizująco na pracowników
,ma wpływ na jakość podejmowanych działań, sprzyja wprowadzaniu zmian, a tym
samym wspiera rozwój firmy.
Usatysfakcjonowani atmosferą panującej w pracy pracownicy, potrafią o wiele
bardziej zaangażować się w sprawy firmy i z dużo większym zapałem wykonują
powierzone im zadania. Potrafią stworzyć zgrany zespół, będą chcieli więcej
osiągać. Są kreatywni, pełni zapału, mają niekonwencjonalne pomysły i są zdolni
do ich wdrażania .Zadowoleni pracownicy są najlepszą wizytówką firmy - dobrze
pracują, przynosząc firmie zyski, mają pozytywny wpływ na innych pracowników.
Od ich obsługi, zachowania, opinii zależy jak organizacja, firma jest postrzegana
na zewnątrz, ponieważ to oni , kontaktują się z klientem, mają z nim największy,
często bezpośredni kontakt.
Brak satysfakcji z pracy jest czynnikiem, który działa negatywnie zarówno na
pojedynczego pracownika, jak i na resztę zespołu. Także klienci bardzo szybko
wyczuwają, że w firmie "coś jest nie tak". Niezadowoleni pracownicy
na ogół tego nie ukrywają, a jeżeli próbują, to zazwyczaj nie umieją skutecznie
opanować negatywnych emocji, i przekłada się to na ich zachowanie. Pracownicy
mogą dostrzegać problemy, które dla kierownictwa pozostają niewidoczne i w
wielu przypadkach postawy niezadowolenia z pracy mogą być uzasadnione. W takiej
sytuacji ważne jest aby szybko rozpoznać przyczynę niezadowolenia , czy zaistniałego
konfliktu i jak najszybciej go rozwiązać, tak aby miał on jak najmniejszy wpływ
na atmosferę pracy i innych pracowników.
Praca jest jednym z kluczowych czynników w życiu człowieka. W pracy spędzamy
bardzo dużo czasu , daje nam ona możliwość nabywania nowej wiedzy, umiejętności,
samodoskonalenia się, dbajmy zatem by panowała w niej dobra atmosfera.
Izabela Maluha - Pośrednik pracy
Laboratorium ECDL |
Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi |
|
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
![]() |