1 procent
zobacz >>>





Nowe czasy - nowe zawody

   W ostatnich czasach, szczególnie po wejściu Polski do Unii Europejskiej, coraz częściej możemy spotkać się z różnego rodzaju zawodami, o których istnieniu do tej pory nie wiedzieliśmy lub wiedzieliśmy bardzo mało. Są to głównie zawody, które mają bezpośredni związek z takimi dziedzinami jak ekonomia, marketing czy reklama. Dosyć często nazwy zawodów, które pojawiają się w wielu ogłoszeniach o pracę zamieszczanych w gazetach lub internecie, niewiele nam mówią, a najczęściej zdarza się, że brzmią one dla nas obco i niezrozumiale. Tak naprawdę wiele spośród tego typu nazw jest przystosowywana do zawodów, które już od jakiegoś czasu funkcjonują na polskim rynku pracy, jednak ze względu na bardzo szybko postępującą globalizację, a także na tendencję używania nazw pochodzenia angielskiego, zawody te zostały przetransformowane i otrzymały całkiem nowe nazewnictwo.
   Do najczęściej spotykanych nowych nazw zawodów, które mogą sprawić trudność w zrozumieniu o co w nich tak naprawdę chodzi, możemy zaliczyć takie zawody jak:

merchendiser - jest to praca polegająca na zarządzaniu ekspozycją towaru danego klienta. Głównym zadaniem osoby pracującej na takim stanowisku jest kontrola jakości, jak również ilości produktów, które wystawiane są na półkach w punktach handlowych, głównie w super- i hipermarketach. Do zadań merchendisera należy również należna ekspozycja danego towaru na podstawie mechanizmów procesów sprzedażowych.

broker informacji - osoba zatrudniona na tym stanowisku ma za zadanie gromadzenie i opracowywanie informacji. Broker informacji tworzy raporty na podstawie otrzymanych dokumentów, opracowuje otrzymane informacje i przekazuje je swojemu zleceniodawcy.

brand manager - inaczej menedżer ds. marki. Osoba na tym stanowisku ma za zadanie sprzedaż danej marki lub serii produktów, która ma zakończyć się sukcesem. Osoba taka kieruje zespołem, który odpowiada np. za wprowadzenie nowego produktu na rynek, utrwalenie pozycji na rynku produktów, które już na nim funkcjonują.

webmaster - to osoba, która za zadanie ma opracowanie i przygotowanie strony internetowej; odpowiada za zawartość merytoryczną strony, dobiera odpowiednie teksty, zbiera i przygotowuje materiał, które mają być umieszczone na stronie internetowej.

trener - to wbrew pozorom nie jest osoba, która odpowiada za przygotowanie sportowców. W ostatnich czasach trenerem jest również osoba zajmująca się prowadzeniem szkoleń, głównie niekonwencjonalnymi metodami. W tego typu szkoleniach trener pełni rolę swego rodzaju moderatora czy nawet reżysera scenek, różnego typu sytuacji, których uczestnicy zapoznają się z różnego rodzaju mechanizmami zachowań, o których wiedza ma być przydatna w ich dalszej pracy zawodowej.


Marcin Pastuszak - Pośrednik pracy.

Laboratorium ECDL


Polskie Towarzystwo Informatyczne

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Nasza działalność została nagrodzona DYPLOMAMI

Dobre Praktyki
EFS 2008

Dobre Praktyki
PFRON 2006

Polityka prywatności | Mapa serwisu

© 2008 Fundacja Fuga Mundi, wszelkie prawa zastrzeżone

Data ostatniej modyfikacji: 13.09.2018r.
Stronę odwiedzono 16405776, aktualnie przegląda ją 9 osób.
FFM Projekt współfinansowany ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
PFRON